Rebranding, který zachoval autenticitu lovebrandu.
Navrhnout nový vizuál je hračka. Ale rebrandovat značku, kterou milují statisíce lidí, a přitom ji neochudit o její autenticitu? To už je jiná disciplína. Ve Smeczce jsme se jí nezalekli.
Lovebrand, který vyrostl z Canvy
Úklid pro klid je influencerský projekt zaměřený na snadný a rychlý úklid. Dnes je jich už celá řada, ale Úklid pro klid byl první a stále je největší. Za profilem a celou značkou stojí Kateřina Brožová, která projekt odstartovala jako osobní vášeň – a pod rukama jí vyrostl do dnešní podoby: téměř půl milionu sledujících a vlastní řada čisticích prostředků na e-shopu i v drogeriích.
První grafické výstupy si Kateřina navrhovala sama v Canvě, včetně produktových etiket. Na vizuálech se postupně podílelo více grafiků a každý si je upravoval po svém. „Důvod, proč jsme poptali Smeczku, byl praktický. Chtěli jsme sjednotit brand a mít jasná pravidla, abychom bannery a obaly nevymýšleli pořád dokola,“ říká Martin Pilát, který pomáhá s výkonem a online performance projektu.
Rebranding s respektem k původní značce
Naším úkolem bylo provést facelift brandu – ale s jednou klíčovou podmínkou: nenarušit vizuální identitu, kterou si lidé zamilovali. Kateřinu Brožovou totiž stále většina sledujících vnímá jako influencerku, která jim radí, jak na úklid, a ukazuje jim, jak to dělá ona.
Přístup k redesignu byl pro nás v tomto případě dost atypický. Zatímco jindy přicházíme s výraznými změnami a kreativními koncepty, tady nám bylo jasné, že není prostor pro revoluci. Rebranding měl být spíš pečlivým úklidem. Značka měla působit stejně, ale vypadat lépe a profesionálněji. Přitom si měla zachovat DIY atmosféru a autenticitu.
„Pokud logo není opravdu velké, je hůř rozpoznatelné, co na něm je. Navíc se s ním hůř pracuje. Kreslené logo je mnohem flexibilnější, technicky čistší a lépe zapadá do vizuální identity produktu. Dívali jsme se i do budoucna, kdy kreslené logo půjde snadněji přetvářet do dalších aplikací. Změna byla funkční a zároveň ne tak velká, aby způsobila odliv zákazníků,“ vysvětluje naše grafická designerka Klára Mašková.
„Když jsem poprvé viděla kreslené logo, byla jsem proti, chtěla jsem zůstat u ikonické fotky. Byla jsem na ni zvyklá já i sledující a zákazníci, navíc jsem konzervativní a nemám ráda změny. Trvalo mi, než jsem si k tomu našla cestu. Když jsem ho ale viděla popáté, už se mi začalo líbit. A teď, když vidím staré obaly, jsem ráda, že jsme změnu udělali,“ říká Kateřina Brožová.

Na první pohled se změnilo jen pár detailů. Ve skutečnosti jsme ale odladili celý vizuální systém tak, aby si ho lidé spojili s původní značkou, ale zároveň působil profesionálně.

Oproti změně loga jsme zachovali ikonickou růžovou, ale paletu jsme doplnili o další odstíny růžové a fialové, které k sobě ladí a působí sofistikovaně. Dál jsme vysmýčili písmo – ostrý, hůře čitelný font, jsme nahradili jemnějším a dobře čitelným fontem. 
Podobně jsme upravili i grafické prvky – ostré linky jsme nahradili měkčími a jemnějšími vlnkami, což dodalo vizuálu lehkost. Používané ikony jsme překreslili do modernější prostorové formy. Etikety produktů jsme zjednodušili a zvýraznili klíčové informace.
Výsledek? Autenticita zůstala, značka dospěla.

Vytvořili jsme brand manuál, který umožní týmu Úklid pro klid pokračovat v jednotné vizuální komunikaci. To potvrzuje Martin Pilát: „Už se u tvorby obalů nehádáme, jak to bude vypadat, jen co tam bude napsané. Takže refresh splnil svůj hlavní účel.“
Byl to jiný přístup, než na jaký jsme zvyklí. Zatímco běžně přicházíme s odvážnými redesigny, tady jsme museli pracovat jemně a s respektem. Byl to rebranding, který nesměl být vidět – ale musel být cítit.

„Zatím využíváme ještě zbylé staré obaly, takže lidé se s novou grafikou potkali jen na Instagramu. Já ale vidím velký posun, asi jako když nakreslí obrázek malé dítě a pak dospělý,“ dodává Kateřina.
Kromě toho oceňuje náš vizionářský přístup. „Smeczka nás dokázala posunout za hranici toho, o čem jsme mluvili. Jejich přemýšlení má obrovský přesah – nemyslí jen na to, co je teď, ale i co může být za dva tři pět let. S kresleným logem vytvořili dalších pět log pro Nákup pro klid, Dovolenou pro klid, Mazlíčky pro klid. A třeba Nákup pro klid bude brzy na webu,“ shrnuje spolupráci Kateřina.

Co dalšího jsme ulovili?

Back to Top